کلینیک دندانپزشکی شاهکار دنتال

کلینیک دندانپزشکی شاهکار دنتال

کلینیک دندانپزشکی شاهکار دنتال

کلینیک دندانپزشکی شاهکار دنتال

به نظر شما کامپوزیت بهتر است یا آمالگام

امروز می خوام براتون درباره دو محصولی که برای پر کردن دندان ها استفاده می کنند صحبت کنم. این دو محصول کامپوزیت و آمالگام است. 

شاید شما هم وقتی به دندان پرشکی مراجعه می کنید بین دو راهی قرار می گیرد که از کدام نوع ماده برای پر کردن دندان های خود استفاده کنید؟ 

برای اینکه شما از این دو راهی در بیاید، قصد داریم توضیح کامل و دقیقی از دو محصول به شما ارائه کنیم تا دیگر با این مشکل مواجه نشوید.

آمالگام

در گذشته بسیاری از دندان پزشکان برای پر کردن دندان ها از آمالگام استفاده می کردند. قطعا اگر شما هم الان در آینده دندانهای خود را نگاه کنید با دندان هایی مواجه خواهید شد که داخل آن ها سیاه است.

به این ماده سیاه و آهنی آمالگام می گویند. جنس آمالگام از جنس نوعی آهن است که برای پر کردن دندان از آن ها استفاده می کنند . این محصول دارای یک سری معایب هایی است که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد:

رنگ سیاه و بد آن ها به طوری که به رنگ دیگر دندان ها نمی آید و باعث زشتی دندان ها می شود.

رسانای حرارتی این ماده ها 

وقتی شما دندان های خود را پر می کنید شاید تجربه این را داشته باشید که در صورت خوردن مواد سرد و گرم دندان های خود شروع به گز گز می کند. این دلیلی بر قابلیت رسانایی حرارت آمالگام است.

کامپوزیت 

دیگر ماده ای که جهت پر کردن دندان ها به کار می رود، کامپوزیت می باشد. کامپوزیت یکی از بهترین مواد جهت پر کردن است که به دلیل هم رنگ بودن دندان ها از خراب کردن زیبایی دندان ها جلوگیری می کند.

جنس کاموزیت از پلاستیک فشرده شده است که در برابر انتقال حرارت جلووگیری می کند.

برای مطالعه ادامه مقاله می  توانید وارد سایت شاهکار دنتال شوید و مقاله آمالگام بهتر است یا کامپوزیت را مطالعه کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد